donderdag 28 oktober 2010

Jenny's verhaal: Suarez, ga maar lekker slapen!

Kleine Suarez heeft vandaag weer heerlijk gespeeld. 
Elke dag is hij wel met voetballen bezig. Kijk hem eens de bal hooghouden, hij kan het wel 8 keer! Eerst kon Suarez het maar twee keer. En moet je hem eens zien dribbelen met de bal en zien schieten, fantastisch! Eerst kon Suarez het nog niet, want zijn spieren waren toen nog niet sterk genoeg. Maar nu …...  je moet hem een zien die kleine Suarez.

Zo groot en sterk en stevig hij geworden is.

Nu is het avond. Onze Suarez is heel moe. Na het douchen en tanden poetsen gaat hij lekker in zijn bedje liggen, onder zijn Ajax deken. Dat is de club waar Suarez later als hij groot is graag wil voetballen. Zijn oogjes vallen toe en al snel ligt onze Suarez heerlijk te slapen. Maar midden in de nacht schrikt Suarez wakker. Hij voelt zich zo alleen, zo bang en zo verdrietig. De traantjes komen in zijn ogen. Oh-oh wat moet ik nu doen denkt hij.
Plotseling staat er een hele lieve, mooie fee naast zijn bedje. “Suarez huil maar niet! Ik kom je helpen” troost de fee. “Ik kan niet slapen, ik ben zo bang” snikt Suarez verdrietig. De fee pakt Suarez zijn handje. “Kom eens mee naar het raam, lieve Suarez. Kijk eens naar buiten. Zie hoe mooi de maan is en hoe al die sterretjes zo prachtig schitteren. Die sterretjes flikkeren voor jou, Suarez. Ook voor alle andere mensen, maar vooral heel speciaal voor jou Suarez. Zelfs als je in jouw bedje ligt en je ziet de sterretjes niet, dan schitteren die sterretjes toch. Er is één sterretje, een Suarez-sterretje, daar helemaal boven. Dat sterretje wil jou graag helpen, zodat jij weer heerlijk lang kunt gaan slapen. We gaan eens kijken of wij jou sterretjes tussen al die mooie sterretjes kunnen vinden. En als we jouw sterretje gevonden hebben, gaan wij daar eens heel goed naar kijken. Suarez zoekt naar zijn eigen Suarez-sterretje en plotseling roept hij:”daar, daar is mijn sterretje. Zie jij hem ook, hij schittert heel mooi tussen  al die andere sterretjes”. “Ja Suarez”, zegt de fee, “ik zie jouw sterretje ook. Jij hebt jouw Suarez-sterretje gevonden. Nu ben je nooit meer alleen. En luister eens goed, volgens mij wil jouw sterretje jou wat vertellen”. “Suarez, wat ben jij een flinke, sterke jongen geworden. Ik heb jou zien spelen vandaag. Je bent echt een hele toffe jongen. Nu zie ik dat je moe bent en ik weet dat je ook heel lekker lang kunt slapen. Het zal nu beter gaan dan vroeger, je bent groter en sterker geworden”.
“Suarez, heb je dat gehoord?” vraagt de fee.
“Die kleine ster wil mijn vriendje zijn”, zegt Suarez.
“Dat weet ik wel heel zeker”, zegt de fee.
“Als je 's avonds gaat slapen, denk je eerst even aan wat jouw Suarez-sterretje gezegd heeft. Dan kan je heerlijk slapen. Weet je nog wat het Suarez-sterretje jou verteld heeft, Suarez?”
Suarez knikt. “Ik weet het nog, lieve fee!”
Weet jij het ook nog, Youri??

  

Jenny Heeringa schreef dit verhaal voor haar zoon Youri
Ze is consulent Wijze Ouders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten